Fórum starého tance

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - JanaWar

#1
Kostýmy / Kostýmní požadavky na piknik
March 15, 2010, 00:55:54 AM
Renesance, poslední třetina 16. století

měšťanské oděvy, od nejchudších po zazobané
"koukatelné minimum": dobová silueta, materiály a vrstvení
tolerujeme: strojové šití které není zvenku vidět, gumové podrážky bot

Pokud se trefíte do datace, prostorové odchylky nám nevadí. Preferujeme španělskou módu ve Francii nebo Anglii. Záleží nám na stylové kompaktnosti jednotlivých oděvů - tedy raději budeme za správně datovaného "cizince", než na "univerzální" renesanční kostým splácaný stylem od každého kousek.

pánové: košile, šité punčochy, kalhoty sahající zhruba ke kolenům, kabátec, boty/dřeváky/bosky a baret/klobouk/slamák atd.

dámy: košile, šité punčochy, spodnička, korzet a svrchní šaty (případně jako jejich součást), boty/dřeváky/bosky, podle stylu oděvu potom zástěrka, čepec, klobouček, slamák atd.

Pro konkrétnější představu se podívejte sem:
Francie: http://rond.cz/kostymym_nojs.php?menu=4&akt=0&veta=1&js=on
Anglie: http://forum.rond.cz/index.php?topic=290.0

A především, prosím, všechna větší rozhodnutí a všechny pochybnosti konzultujte.



Bretaň, 70. a 80. léta 19. století (region Ille-­et­-Vilaine a návštěvy odjinud)

Po dlouhých úvahách jsme vybrali region kolem Rennes, je to proto, že 1) kroje jsou zvládnutelné (narozdíl od některých jiných, které se musejí dvacet let vyšívat a do té doby majitel/ka nemůže pořádně mezi lidi), 2) máme možnost je tu přímo prohlédnout a mluvit s lidmi, kteří je umí ušít 3) neumíme bretonsky a je tedy lépe zvolit frankofonní region. Vzhledem ke starým obrazům a fotkám, na kterých se zcela běžně potkávají kroje z celé Bretaně ale vůbec není problém, pokud se rozhodnete pořídit si jiný region, jen opět musí sedět datace.

Základní verze krojů je Rennes, na požádání ([email protected]) vám pošlu pdf s aktuální verzí podrobného návodu. Kroje právě hromadněji objednáváme, máte-li zájem, není problém připojit se k objednávce nebo si nechat mírně poradit a pustit se do samostatného šití.

pánové: 1) Alespoň: tmavší společenské kalhoty, vestička, košile, vázanka (a velmi doporučujeme klobouk). Všechno má svá specifika, pokud budete pořizovat nový kroj, prosíme, řiďte se naším návodem. Jako prozatimní minimalistická verze postačí i (po konzultaci) soudobé společenské kalhoty a vestička, košili bychom rádi specificky "bretonskou".
2) Máte-li starou "souborovou" verzi kroje - ke staré verzi bretonského kostýmu je nutné pořídit jinou košili a vázanku,  v minimalistické variantě stačí vesta a kalhoty od obleku (a velmi doporučujeme klobouk) pokud ale zatím nic nemáte a kostým budete pořizovat nový nebo to chcete brát od podlahy, budeme rádi, když dodržíte některé místní specialitky

dámy: 1) To mají složitější, zde je nutné pořídit bretonský kroj. Prosíme, řiďte se naším návodem. Sukně, spodnička, živůtek, zástěrka, šátek přes ramena, čepec (nebo případně slamák), límec a nátepníčky.
2) Máte-li starou "souborovou" verzi kroje - na letošní Humprecht stačí i stará verze kostýmu (kterou jsme pořizovali s vědomím, že nemůžeme šít Bretaň dokud to neokoukneme v terénu). Do budoucna (na příští sezónu) prosíme o nové kostýmy.

boty: bosky, dřeváky, lýkové/slaměné boty, pán může mít kožené společenské boty bez kovbojské špičky, dáma může mít kožené "balerínky", vyšší šněrovací

A především, prosím, všechna větší rozhodnutí a všechny pochybnosti konzultujte.
#2
Kostýmy / Arbeauovská Francie
August 07, 2009, 21:05:56 PM
Obrázek renesanční dámy na němž velice doporučuji kloboučky - aneb milé naše provdané pořiďte si něco na hlávku. Může to být samozřejmě i jiný typ popřípadě "turban" vázaný ze čtvercové látky.
http://www.rond.cz/inertni/arbeau/kostymarbeau/damy1580.jpg (od Veroniky)

A náš web:
http://rond.cz/kostymym.php?menu=4&akt=2&veta=1
#6
Kostýmy / Barokní Londýn
August 04, 2009, 15:09:45 PM
Václav Hollar:
http://picasaweb.google.cz/WarJana/ObleKyLondNPodleVClavaHollara#

Skoro všechny zásadní obrázky jsou na našem webu:
http://rond.cz/kostymym.php?menu=4&akt=3&veta=1

Zbytek osobně, některé věci nemám přeskenované.
#7
Nekategorické debaty / Totentanz
June 10, 2009, 20:21:52 PM
V hlubokém zamyšlení vhazuji do sítě badatelskou otázku. Myslíte si, že se tzv. tance smrti opravdu tancovaly, nebo je to spíš taková výtvarná metafora přirovnávající život k tanci? Už jsem potkala několik odborných teorií o tom, že obrazy "tanců smrti" jsou něco jako reportáž, záznam skutečného církevně-divadelně-tanečního představení, ale nedaří se mi vzpomenout si na žádnou historickou poznámku o tom, že by to tak opravdu bylo. Což?
#8
Výstava Národní galerie v Praze

Tance a slavnosti 16. - 18. století
12. prosinec  2008 – 3. květen 2009
Valdštejnská jízdárna

Více infomací viz příloha
#9
Vlastně nevím, zatím jsem tam nebyla... dost možná budeme zklamaní...
Máte už nějaké osobní zážitky? Jana

Výpravu do světa módy a oblékání středověké a raně novověké společnosti českých zemí nabízí výstava Čas odložil svůj šat (Móda z rukopisů 11. - 16. století), která je v Galerii Klementinum otevřena od 27. listopadu až do 1. března příštího roku. Návštěvníci se zde mohou seznámit s dobovými módními trendy, které diktovaly styl oblékání panovníků, na šlechtických dvorech nebo v rodinách bohatých měšťanů, s proměnami v odívání válečníků (včetně těch husitských), nescházejí ale ani oděvy řemeslníků, venkovanů, církevních hodnostářů a řeholníků, lidí žijících na okraji tehdejší společnosti a samostatná část je věnována dětské módě. Zvyklosti v oblékání našich předků přibližují iluminace ze vzácných rukopisů, repliky středověkých oděvů vyrobené podle dobových technologií, historické kostýmy zapůjčené z barrandovských filmových ateliérů, řeholní oděvy z břevnovského kláštera a novodobé repliky brnění a výzbroje. Některé části brnění si mohou návštěvníci výstavy dokonce sami přímo na místě vyzkoušet.

,,Naším cílem bylo postihnout co nejširší okruh skutečných i neskutečných podob oblékání a všech možných módních trendů, které formovaly dobovou společnost," říká kurátorka výstavy Renáta Modráková.

Výstava Čas odložil svůj šat prezentuje celkem 33 unikátních rukopisů, které pocházejí převážně z fondů Národní knihovny ČR; pět nejvzácnějších z nich je umístěno v trezorové místnosti (Breviář kláštera benediktinek u sv. Jiří na Pražském hradě, Žaltář z kláštera benediktinek u sv. Jiří na Pražském hradě, Hodinky zvané Rohanské, Graduál literátů u sv. Havla na Starém Městě pražském a Knížky šestery o obecných věcech od Tomáše Štítného ze Štítného). Na výstavu do Galerie Klementinum poskytlo řeholní oděvy Benediktinské arciopatství sv. Vojtěcha a sv. Markéty v Praze Břevnově, společnost Barrandov Studio zapůjčila dvanáct historických kostýmů a Martin a Martina Hřibovi ze Zlína do expozice přispěli deseti středověkými oděvy, které vyrobili podle dobových technologií. Jejich práci přibližuje dokumentární snímek Historie šitá na míru, který se na výstavě promítá společně s filmy o výrobě středověkých zbraní a brnění Chladná krása z ohně a Žijem v stredoveku. Zapůjčení replik historické výzbroje pak zprostředkovalo ze soukromých sbírek Muzeum Jana Amose Komenského v Uherském Brodě. Atmosféru výstavy umocňuje i samotné prostředí Galerie Klementinum, která je vybudována v jedné z nejstarších části klementinského barokního areálu.

Výstava Čas odložil svůj šat je rozčleněna do deseti tematických sekcí: urozený svět panovníků a jejich blízkých, prostředí dvora a šlechty, oblékání duchovních všech stavů a řádů, šatní truhlice bohatých měšťanů a jejich rodin, oblečení řemeslníků a jejich nejbližších, oblékání husitů, svět ozbrojenců a rytířů, vesnické prostředí, oděvy lidí z okraje společnosti a pomyslnou cestu výstavou mohou návštěvníci zakončit v ,,malém velkém" světě dětí.

http://casopis.scena.cz/index.php?o=4&r=22&c=8626
#10
Píše se rok 1424. Opočno, které bylo ohrožováno husitským vojskem, prožívá běžný den. V uličkách města fungují řemeslné trhy, rytíři měří síly v turnajích...

A vlastně ani nevím, proč mě to překvapuje. Přičítejte to mé mírné opilosti a taky tomu, že na historické akce pro veřejnost vlastně moc nejezdíme. Waldemar Matuška bledne závistí nad zvučností hlasu opravdového gotického zpěváka drobně vylepšeného reproduktory, kolorit dokresluje kymácivě středověce opilá postavička s botami obalenými jutou (proč asi???), diváci jsou podle reportéra programem nadšeni. Roztomilým zábleskem normálního světa je potom mladík, sešlapávající prázdnou krabici, třikrát. I videosestřih se občas zasekne. A proč je tenhle záběr v reportáži o středověku? Asi už nejen juta ale i papírové krabice stánkařské... Achjo. Jestlipak je tu mezi "civilisty" ještě někdo, kdo od středověku nečeká Noc na Karlštejně. Zaplať pánbůh se to tentokrát obešlo bez tancování...

http://rychnovsky.denik.cz/zpravy_region/stredovek-prilakal-tisice-navstevniku20080914.html
#11
Taneční aktuality / Tančit jako král
August 14, 2008, 20:41:14 PM
a ještě kousek
#12
Kdy: 30.6.- 6.7. 2008   denně od 10-18 h
Kde: studio Zambra, U Zvonařky 9, Praha 2


Týdenní dílna spočívá v nácviku choreografie, většinou je propojena i s hlasem, výrobě kostýmu (jednoduché pro všechny), a závěrečné prezentaci - vystoupení. Vítáni jsou zkušenější tanečníci, profesionálové i amatéři. Pracujeme s živou hudbou - rámový buben Daf a jiné nástroje.

Sashar Zarif je jedním z nejvýraznějších inovátorů tanců střední Asie (Irán, Azerbajdžán,Uzbekistán, Mongolsko), působící na katedře tance York University Toronto. Ve svých choreografiích propojuje moderní tanec s tradičním folklorem a zapojuje tanečníky různých kultur. V Torontu získal řadu choreografických ocenění (Paula Citron prize). Je vedoucím Joshgoon Dance Academy,  Sashar Zarif Dance Theater a Dancers for peace.

Podrobné informace najdete na www.zambra.cz/Rena Milgrom
www.sashardance.com, www.openfield.cz
#13
Akce současného a lidového tance / Tanec Praha
May 23, 2008, 23:52:11 PM
Mezinárodní festival Tanec Praha letos nabídne, i přes zrušená představení z důvodu výrazně snížené podpory ze strany Hlavního města Prahy, skvělý program. ,,Musíme se dívat dopředu a vzkázat divákům, že i přes uskutečněné škrty to, co v programu zůstalo, jsou velmi zajímavá představení," říká Marta Lajnerová, ředitelka festivalu, a dodává: ,,Největší podporu pro Tanec Praha může veřejnost v tuto chvíli vyjádřit tím, že bude chodit na naše večery." Celkově se od 1. do 25. června odehraje v Praze 19 představení, dalších 12 představení pak v Brně, Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Ostravě, Pardubicích a Valašském Meziříčí. Na festivalu se představí soubory a tanečníci z Belgie, České republiky, Holandska, Izraele, Německa, Rumunska, Řecka, Slovenska, Španělska, Švýcarska a Taiwanu. Vstupenky na všechny pražské večery jsou již v prodeji v divadle Ponec a síti Ticketpro.

K vrcholům festivalu budou patřit zahajovací večery pod širým nebem (1. – 3. června, parkoviště u O2 areny) švýcarského souboru Öff Öff Productions, při kterém šest tanečníků – akrobatů tančí za zvuků živé hudby mezi nebem a zemí na 15 metrů vysoké pohyblivé konstrukci. Jejich jediným pojítkem s bezpečím je lano, na kterém jsou připoutáni. Představení Orbite spojuje nevšední podívanou pod hvězdnou oblohou, světelné obrazy a živou hudbu s poetikou létání a pohybu ve vzduchu. Choreografie je hrou s váhou těla, přitažlivostí a otáčením, s kontrastem křehkých tanečníků a těžké otáčivé konstrukce.

Hlavní hvězdou zůstává proslulý izraelský soubor Kibbutz Contemporary Dance Company, který uvede svoji působivou choreografii Ekodoom 6. června v brněnském Janáčkově divadle a 9. a 10. června v Hudebním divadle Karlín v Praze. Kibbutz Contemporary Dance Company je jeden z nejzajímavějších světových souborů současnosti. Ekodoom nabízí fascinující pohybové divadlo s působivými světelnými obrazy, spojení odvážného, energického, smyslného choreografického rukopisu a neuvěřitelných možností pohybu lidského těla.

Další hvězdou festivalu se stane představení Todos los gatos son pardos od španělského souboru Arrieritos. Odvážné kombinace současného tance se španělským flamengem se všemi jeho typickými tvary a s živou hudbou kytaristy dávají vyniknout především všestranně nadané tanečnici a choreografce Terese Nieto, která byla představena českému publiku již na předloňském festivalu Madrid tančí v Praze.

S choreografií Reflex dorazí do Prahy tanečník Wu Chun-Hsiena, dlouholetý sólista proslulého souboru Cloud Gate Dance Theatre of Taiwan, a francouzská tanečnice Chrystel Guillebeaud, bývala členka Tanztheater Wuppertal Piny Bausch. Fascinující spojení tance a výtvarného umění nabídne představení Holeulone z dílny u nás velmi známé belgické choreografky Karine Ponties a vizuálního umělce Thierry Van Hasselta. Celým festivalem se prolínají večery Evropské taneční laboratoře, které dávají prostor progresivní mladé choreografické generaci z celého světa. ,,Jsou to většinou kratší, umělecky však velmi silná díla plná hledání nových témat a jiného pojetí tanečního umění, než tradičně očekáváme," říká k programu Marta Lajnerová. Rodičům s dětmi nabídne úvodní den festivalu také vyvrcholení projektu TANEC DĚTEM (26. květen - 1. červen) v podobě společného vystoupení Banátských dětí, s dětmi z Dětského studia divadla Ponec a Tanečního studia Light. Představení Kdy víly přestávají čarovat čerpá z lidových tradic a bude doplněno projekcí uměleckého dokumentu z Banátu v režii Pavla Bureše.

Zrušeno muselo být nakonec 10 představení včetně hostování proslulého francouzského souboru Käfig a společné choreografie Ivy Bittové s americkým souborem Wendy Osserman Dance Company.

Více informací: www.tanecpraha.cz
#14
Od 26. května proběhne v Praze již sedmý ročník festivalu divadel, hudby, tance a filmů- Prague Fringe. I letos zde budou moci návštěvníci narazit na "skotskou stopu", tj. účinkující ze Skotska. Jedná se o následující soubory a představení.

The Trybe (Skotsko)
Skupina The Trybe využívá k představení tradiční skotské hudby dud a bubnů. Dynamický rytmus, přítomnost divokého tance reel, dudáckých pochodů a tance jig dodávají důvěrně známým melodiím nádech současnosti. Uslyšíte, co jste ještě neslyšeli. Spolu s taneční skupinou, v kostýmech skotských horalů z období před rokem 1745, předvádí úžasnou podívanou plnou barev a pohybu.

Vystoupení se konají v divadelním stanu - Nablízko
27.5. - 1.6. - 18.00 - 19.00
31.1. - 1.6. - 13.30 - 14.30


Andi Neate (Skotsko)
Skotská zpěvačka a skladatelka Andi Neate se letos již popáté vrací na pražský Fringe. Tato podmanivá umělkyně je obdařena výjimečným talentem, působivým hlasem, hudebním nadáním a darem vytvářet neočekávané slovní obraty. Je srovnávána s Ani Di Francovou, skupinou The Cranberries a Suzane Vegou. Drsná rock - folk - soulová pouliční umělkyně to ještě dotáhne daleko  - Musician Magazine ohromující hlas a velké nadání pro senzitivní psaní písní   - Three Weeks  (Edinburgh Fringe)

Vystoupení se konají v klubu U Malého Glena
26.5. - 29.5. - 20.45 - 21.45


Celtic Feet (Keltská stopa)
Gordon School of Dancing (Skotsko)

Po úspěšném hostování na loňském ročníku Fringe festivalu jsou tu zas. Celtic Feet (Keltská stopa) je dynamické uskupení nadšených mladých tanečníků, kteří vdechují nový život tradičním skotským tancům a využívají při tom rychle se měnící trendy současné taneční hudby a originální choreografii své principálky Robiny Addisonové. Vše ústí ve strhující a inspirující vystoupení, které však zůstává věrné dlouholeté a respektované taneční tradici. Posouvají tradiční tanec do budoucnosti.

Vystoupení se konají v divadelním stanu - Nablízko
27.5. - 31.5. - 16.30 - 17.30

Více informací o festivalu Fringe najdete na http://www.praguefringe.com/2008/cz/
#15
Kdyby Vám starý tanec nestačil... power jóga, různé druhy orientu, street dance, flamenco, samba, salsa...

http://www.letsdance.cz/ld2008/cz_program.php
#16
Pedro Pauwels, významná osobnost současné francouzské taneční scény, vybraný tamním ministerstvem kultury pro zahraničí k reprezentaci své země, představí v pražském Divadle Komedie svůj projekt Sens / Smysl(y). Představení se uskuteční 22. a 23. 5. v Divadle Komedie: 19.30 h - dráha probouzení smyslů, 20.30 h - představení.
První část večera se odehrává ve znamení zapojení publika. Jeden z aspektů, který je úzce spjat s tvorbou choreografa a tanečního ,,výzkumníka" Pedra Pauwelse, je proces přibližování se a oslovování publika. Snaží se zasvětit do tance děti i osoby tancem nedotčené. Umělecký směr Pedra Pauwelse se již několik let zakládá na vytváření vztahu mezi publikem a tancem. Ve svých choreografických dílech se snaží utkat nit, kterou by mohl vtáhnout diváka až do samotného představení, aby na sebe s tanečníky vzájemně působili, až by se divák cítil jedním z tvůrců kreativního díla. První část večera se tak stane otevřenou hodinou, v níž bude tato výjimečná zkušenost podána hravou a okouzlující formou.
Propojením tance, vědeckých poznatků a pedagogiky vytvořil P. Pauwels interdisciplinární projekt, který prostřednictvím smyslového vnímání tance otevírá nové možnosti pohledu na tanec a zároveň se může stát i hlavním nástrojem k porozumění sebe samotného a světa kolem nás.

Představení Smysl(y) se skládá ze dvou duetů: Etal a Sens. Mají divákům nabídnout dva různé pohledy. Etal (1998) nabízí možnost vidět právě to, co si přejeme vidět. Choreograf, věrný svému přání činit publikum zodpovědnější tváří v tvář umění, žádá diváky, aby sami osvětlovali představení. Na zemi dvě mužská těla, na první pohled nehybná, pod plastovou membránou; znenadání ožívají, oddělují se od této "placenty" a dávají prostor pro smyslné a opojné duo. Divák je zasažen technickými dovednostmi tanečníků.
Sens I (2003) pak zavede diváky do světa smyslů a představivosti umocněného váhou pomalosti a lidského těla. Sens I je první částí experimentálního projektu spojení tance s novými technologiemi.
"Obraz, který se nám nabízí, je jen výsledkem pocitů, které se odehrávají v těle tanečníka. Z těchto pocitů se uvolňuje pohyb, který dává vznik tanci. Proto je nutné dát divákům možnost okusit bohatství, jež skýtá taneční tvorba, tělesné vnímání pohybu a tance. Nabídnout prožitek z pohybu i těm, kteří se nepohybují, pokud možno co největšímu počtu," říká k choreografii Sens I autor.
Projekt je součástí a volným pokračováním dlouhodobé spolupráce o.s. SE.S.TA (Setkávání současného tance) s Divadlem Komedie, díky níž může pražské publikum nahlédnout do dalšího okénka současného tance ve Francii.

Pedro Pauwels 
se narodil v Belgii, vystudoval v Centru Rosella Hightowera v Cannes. Jako mladý byl členem skupiny Jeune Ballet International de Cannes (Mezinárodní balet mladých v Cannes), kde se setkal s významnými osobnostmi současného tance jako jsou Dominique Baguet, Mathilde Monnier, Peter Goss, Viola Farber, Jean-François Duroure, Bella Lewitsky. V roce 1990 založil skupinu PePau, se kterou vytvořil svou první choreografii s názvem L'Insoupçonnée a s níž pracuje dodnes. Pravidelně vyučuje v Centru Rosella Hightowera v Cannes, v Národní tanečním centru v Paříži a v Lyonu a jinde. Od roku 2003 do roku 2006 spolupracoval Pedro Pauwels s Univerzitou v Caen a z této ,,vědecké spolupráce" vznikl projekt Sens.

V rámci projektu SMYSL(Y) se uskuteční také konference (23. 5. od 13 h na HAMU) a choreografická stáž pod vedením Pedro Pauwelse (22. – 25. 5. na HAMU).
#17
Zavěšuji zprávu od Iry;-)

Pro jarní víkend 17. a 18. května připravily Planetárium Praha a Galerie hlavního města Prahy společný projekt přibližující astronomii rudolfinské doby a baroka. V sálech Planetária Praha proběhnou tématicky zaměřené projekce a přednášky. Na večerní pozorování oblohy před Zámkem Troja připraví návštěvníky pořad Krásy jarní oblohy. Protože akce je zaměřená i na rodiny s dětmi, doplní program v Planetáriu různé aktivity pro děti i projekce s pohádkovým hvězdným námětem.

Program v Zámku Troja plynule navazuje na rudolfinský a barokní pořad v Planetáriu. Na dospělé návštěvníky zde čekají tematické prohlídky zámeckého areálu a na malé zase soutěže a výtvarné aktivity. Při vhodném počasí bude před zámkem k dispozici pozorovací technika pro pozorování Slunce během dne a poté večerní oblohy od 21.00. Při špatném počasí nahradí pozorování zajímavý astronomický program v interiéru Zámku Troja.

PROGRAM V PLANETÁRIU PRAHA v sobotu 17.5. a neděli 18.5.2008

Planetárium bude po oba dva dny otevřeno 9.30 - 20.00 hodin bez polední pauzy.

Sál Cosmorama
10.00 Skřítek v planetáriu
11.00 Baroko, vášeň mezi nebem a zemí
13.00 Astrologie a alchymie na dvoře Rudolfa II.
14.30 Měsíční sen
16.00 O rozpůlené hvězdě
17.30 Baroko, vášeň mezi nebem a zemí
19.00 Krásy jarní oblohy

Sál Starvid
11.30 Toulky sluneční soustavou
14.00 Přednáška "Barokní řád na nebi i na zemi"
16.30 Sedm divů vesmíru

Aktivity pro děti
Pro děti budou v Planetáriu připraveny speciální hry a úkoly přizpůsobené různým věkovým kategoriím.


VSTUPNÉ

Po oba dny 17.5. a 18.5.2008 budou v prodeji příležitostné vstupenky společné pro vstup do Planetária a Trojského zámku, které budou opravňovat k návštěvě jednotlivých programů v Planetáriu, akcí v Trojském zámku a pozorování. V rámci této vstupenky bude moci návštěvník shlédnout dva vybrané pořady v Planetáriu, výstavu v Planetáriu, pozorovat u Trojského zámku a navštívit expozici v Trojském zámku.

Pokud bude mít návštěvník zájem o shlédnutí dalších pořadů v Planetáriu, bude si muset zakoupit další vstupenku (běžnou vstupenku na pořad), stejně jako návštěvníci, kteří nebudou vlastnit příležitostnou vstupenku.

Cena příležitostné vstupenky:

    dospělí 180,- Kč
    děti 120,- Kč

Příležitostná vstupenka zahrnuje:

  # Pořad 1. dle vlastního výběru z programové nabídky Planetária pro daný den
  # Pořad 2. dle vlastního výběruu z programové nabídky Planetária pro daný den
  # Výstava v Planetáriu
  # Pozorování v zahradě Trojského zámku
  # Prohlídka zámku s výkladem

Víc tady.
http://www.planetarium.cz/program/Baroko_akce.htm