Fórum starého tance

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Eliska

#1
Představení, vystoupení, plesy / O jílovské zlato
February 22, 2012, 11:22:55 AM
Vážení a milí,

abyste byli informovaní, co se děje se soutěží:

Vězte, že v letošním roce byla plánovaná, ale bohužel nebude moci proběhnout a to z hlediska finančního.

Bohužel se ukázalo, že DDM Karlín na to nemá či spíše nechce hledat prostředky, ani to nějak dále řešit, dělá mrtvého brouka a tím je vše jasné, protože my sami to nejsme schopni zaplatit. Bohužel se změnou osoby, která se tomu měla v DDM věnovat to došlo až takhle.

Naštěstí se ale v Jílovém opět změnily podmínky a to příznivě pro nás, tedy s pokusíme v rámci Kulturního centra opět prostředky získat, ovšem dříve než na příští rok to nepůjde.

Tanci zdar a držte palce, ať se to příští rok podaří.
Eliška
#2
Přátelé volám o pomoc. Nutně bych potřebovala kompletní záznam ze zlata, hlavně tedy moderátora, jakýkoli kousek, jestli někdo máte, nebo o někom víte, prosím, ozvěte se. Díky moc
#3
A ještě jeden doplněk. Byla jsem plná nadějí, že se k celé akci přidruží spousta zajímavých věcí, seminářů, konferencí apod. a tím, že Mikuláš a spol takový program již začal přidávat, jsem doufala, že to bude mít celkový pozitivní dopad. Pro soutěžící z dalekých měst bude smysluplnější zúčastnit se všech akcí a nejen jet kvůli "jedné prkotině" do Prahy. Ale výsledný efekt? Na tancovačku přijdeme, pokecat na konferenci taky, ale soutěžit ne. Znamená to tedy co? Pro mě to zavání tím, že se všichni přijdou pokochat soubory, které se účastní soutěže, a pak už budou jenom kritizovat bez ukázky vlastní práce. Mají snad tyto soubory strach z komentáře odborné poroty? Možná by se dozvěděly něco špatného a musely by si přiznat, že se potřebují ještě dále vzdělávat, a to by se jim možná nelíbilo. Ale ať chceme nebo ne, každý, kdo chce být v něčem dobrý, se nesmí nikdy přestat vzdělávat, protože to je začátek konce. A já věřím tomu, že soubory chtějí předvádět co nejkvalitnější výkon, nebo se pletu?
#4
Překlep, promiňte, myslela jsem samozřejmě, že se soubor Saltum Dare nechá ohodnotit porotou. Ostatně o odborný názor jde v soutěži především.
#5
Vážení přátelé,
koukám, že se tady rozbujela šílená debata o všech možných i nemožných záležitostech.
Ad baroko - opravdu se nepřihlásil ani jeden taneční soubor, ani do jedné kategorie, čili mám ji opravdu naplánovat do harmonogramu, tak nevím, nevím, jestli je to vůbec možné. leda bychom si zasoutěžili v jedné kategorii my a v jedné Hartig. Když bychom tam byli po jednom, možná by nikdo neřešil, že je to absolutní střet zájmů. Tímto zároveň vysvětluji, proč Trn a Hartig vystupují pouze nesoutěžně. Co se týká souboru Mariane, nemám kam zařadit dětský taneční soubor a dokud nebudu vědět alespoń o třech dětských souborech, nezlobte se na mě, ale další kategorie vypisovat nebudu. Tímto nesoutěžní ukázkly končí. Nezapomente také na to, že diváci platí vstupné a i když to samozřejmě není primární funkce, bylo by fajn jim také něco předvést, aby nešli po hodině domů.

Ad zrušení kategorie - souboru Saltum Dare bylo již sděleno, že pokud chtějí, kategorii nezrušíme a budou moci samozřejmě vystoupit a nenechat se ohodnotit porotou. Záleží tedy na nich.

Jinak celkově musím poznamenat, že vazba od ostatních souborů je až na výjimky nulová, pořád se po něčem volá, ale když udělám vstřícný krok, nemám vůbec dojem, že by mělo nějaký efekt. Vzpomeňme si na zuřivou debatu a párových tancích. Pořád se o tom mluvilo, pořád, ale ani po výzvě nikdo nenapsal, že by o tu kategorii stál, čili...? A to baroko - pořád ozvuky chceme baroko, chceme baroko a již druhý rok se do této kategorie nepřihlásil vůbec nikdo.
Co se týká harmonogramů a změn na poslední chvíli...Dokážete si představit, jak komplikované je sehnat finance, zařídit včas ceny, porotu všechno? A to nemluvím o tom, jak ponižující pro mě je obvolávat po uzávěrce soubory, přemlouvat je a pomalu se na kolenou plazit, aby se účastnily? Poslouchat řeči, že to na webu nenašli - a vy všichni jste svědkem, že to nejen zde visí na stránkách již od listopadu? Nebo hlášky typu, my si ještě netroufáme, nemáme dostatečně nacvičeno a tři dny potom tento soubor vidíte, jak se prezentuje před stovkami diváků? Jsem optimista a vždycky doufám, že ještě nekoho i po uzávěrce přesvědčím, ale bohužel, asi bych měla přehodnotit svůj životní postoj na pesimista.

Závěrem tedy se nedivte, že já jsem v tomhle roce tak neskutečně zklamaná celkovým přístupem všech lidí, otrávená a vůbec, že jsem nebyla daleka toho celou soutěž úplně zrušit.
Věřte mi, že se opravdu snažím vyjít všem vstříc a všechno vyřešit ke spokojenosti všech, ale za těchto podmínek toho nejsem schopná a začínám mít pocit, že už ani ochotná. Pro dobrotu na žebrotu.

Jsem vděčná všem 4 přihlášeným souborům a rozhodně nechci otrávit ještě i je. Proto, prosím, pokud máte jakoukoli stížnost a přání a tak - piště mi na mail, volejte mi na telefon. Všechno se dá vyřešit, je potřeba se o to pokusit a nejen projevovat své rozhořčení.

To tak jako komentář.
#6
Jelikož nikomu nevadí zveřejnění podrobného programu, zde ho máte tak, jak ho dostala porota:

REKONSTRUKCE A CHOREOGRAFIE

nesoutěžní ukázka dětský taneční soubor Mariane – gotické tance –
1.Como poden, 2.Queen a Omagen, 3.Paxaro de Hermozura, 4.Flos florum  inter lilla

dvorská gotika:   
1)Alla Danza - Bassa Danza zvaná Alis, nazývaná Caterva, složil Guglielmo v Bologni
- překlad a rekonstrukce H. Tillmanová,  Fiore de Virtu - překlad a rekonstrukce H. Tillmanová

2) Fragmenti Temporibus Antiquorum – Virent prata hiemata (Carmina Burana) – choreografie M. Vařáková
         
3) Villanella – Prandez y Garde - choreografie V. Barošová, Memento mori - choreografie V. Barošová

nesoutěžní ukázka taneční skupina Trn v oku
Original Charleston – New Orleans Jazz Band – choreografie E. Halanová

dvorska renesance - rekonstrukce:   
1) Saltum Dare – Maestro di ballo

Alla Danza - ) Amor Vittorioso - choreografie H. Tillmanová - soudobá choreografie postavená z kroků a prvků italského Cinquecenta, Balletto Spagnoletta ze sbírky Il Ballarino (1581), autor Fabritio Caroso,  překlad a rekonstrukce H. Tillmanová

3) Villanella – il Canario – Cesare Negri – rekonstrukce Greg Lindahl

nesoutěžní ukázka – dětský taneční soubor Mariane – renesanční tance –
1.il Canario, 2.Bizzaria de amore, 3.Vranný koník (Black Nag), 4.Bassa pompilia

dvorská renesance – scén. variace:
1) Villanella – 1.Rodrigo, 2.Saligia, choreografie F. Párysová

2) Saltum Dare – Vzpomínky na renesanci, choreografie K. Thumová

nesoutěžní ukázka – taneční skupina Trn v oku – Indie – Salam Ishq, originální choreografie ve stylu Bollywood  z Puškaru,  radžastánský cikánský tanec, improvizace A. Čubová

tance z lidového prostředí:   
1) Impudici + Ravelin

2) Rond – suita lidových gavottes ze střední Bretaně Gavotte ton simple, bal, ton double,

3) Villanella – Pradlenky, Káča, choreogr. F. Párysová

4) Saltum Dare – Senoseč, choreografie M. Hrubá

5) Saltatio Vitae – Debka, choreografie MgA. Dostálová
#7
Výborně, všechny uvedené názory ne leccos beru v úvahu, Michale...

Jakmile zjistím, jestli to souborům nebude vadit, když se info o jejich vystoupení zveřejní, dozvíte se vše - jméno choreografie, kdo to vymyslel či rekonstruoval atd. Jen u všech nemám název kapely, od které tu skladbu použili.


Společenský rozměr akce - skvělá věc, zatím jsem to ale nějak nevytvářela, neboť je to složitější z hlediska financí a jiných takových věcí. Vězte, že do budoucna se počítá možná s rozšířením kategorií, s mezinárodní spoluprácí, vícedenní akcí i se semináři. Pro letošek ale to nebylo možné nějak zařídit. Chci ještě trochu nechat usadit kategorie apod. Taky se měnilo místo konání a nehledě na to, že soutěžních skupin bylo pouza 7, což doufám, že na takovém počtu nezůstaneme...A ještě zcela upřímně. Ze strany organizace chce vícedenní akce s programem mnohem více času a přípravy a jelikož se mi právě přibližují státnice a jsem ve stádiu rozpracované diplomky, ani kdybych chtěla, nejsem zatím schopná tomu věnovat více. Takže se modlete, ať dokončím školu a pak se do toho pustím na plně obrátky.

Ad nahnání souborů na fórum, mezí prací, odpovídám tady a pauzou na oběd píšu všem mail, ať se zapojí...

#8
Jej, ještě...stránky soutěže nefungují, protože v současné době předěláváme web a firma, která dělala ty původní webovky, nám ztratila veškerá tahle data, takže jen tak rychle se to asi neobnoví. Omlouvám se za to. Do budoucna ale asi uděláme soutěži vlastní stránky, takže by to mělo fungovat pak bez problému a jednodušeji.

Pokud by kohokoli něco zajímalo, napište na [email protected], nebo na [email protected], případně pokud se mi podaří to sledovat, budu se snažit odpovídat sem na fórum.
#9
Co se týká videa. Z naší strany tam byl zaplacen profesionální kameraman, který natáčel celý den, včetně prostorových zkoušek atd., takže doufám, že bude vše v pořádku a tenhle záznam, asi za malý úplatek, budeme moci poskytnout všem...

Jesli jsem to správně pochopila, chcete seznam skladeb a tanců, co kdo v souteži předváděl. Není problém ho zveřejnit, mám ho úplně podrobný, ze kterého vycházela i porota, jen si nejsem jistá, jestli by s tím neměli souhlasit všechny zúčastněné soubory. Z mé strany není problém ho sem vyvěsit...
#10
Ahoj všem,
za sebe i za Trn děkujeme za pochvalné i negativní reakce a těší mě, že ve výsledku akce byla v podstatě pochválena.

Co se týká některých souborů, domnívám se, že od prvního ročníku je na nich vidět velký pokrok a to nejen taneční, ale i v kostýmech. Sice bychom tam ještě chybičky našli (třeba Villanella a polobotky, ale když si vzpomenu na jejich původní šaty, věřím, že polobotky do příštího roku taky zmizí), na druhé straně Saltum Dare, o kterých se v rámci poroty již vloni mluvilo jako o skokanovi roku, zase udělalo veliký skok dopředu, i když ideální to ještě není.

Ohledně kategorií, ti, kteří nelenili a šli s námi do hospůdky, vědí, že se tam o tom živě diskutovalo a že jsme k nějakým změnám dospěli již tam. Rond jistě potěší, že se určitě vypustí slovo šlechtické, takže na jejich měšťany se budeme těšit, a možná dojde i k jiným změnám. Ráda bych ale ještě slyšela další názory a hlavně návrhy ohledně kategorií. Cena za nejlépe oblečený soubor je, myslím, dobrý návrh.

Co se dotýče sčítání hlasů...počítá se to stejně jako ve společenském tanci, tedy hlavní roli hrají ty dobré známky (porota do lístků píše, na které místo by ten který soubor navrhla), ty horší se jakoby "vypouštějí", ale ne tak úplně, porovnávají se s ostatními. Nicméně v našem případě ve výsledku i tenhle styl počítání vychází většinou stejně jako průměr, lépe řečeno - kdo má nejnižší součet známek  (naši porotci se velmi často hodně shodují, pokud ne, liší se to v jednom místě, nestává se, že by někdo navrhl soubor na 1. místo a někdo třeba na 5....)...Někdo tady psal, že Impudici bylo na tom stejně jako Rond, což není pravda, nevím, kde to kdo viděl, ale podle sčítání lístků byl Rond dost jednoznačně první a Impudici + Ravelin druzí. Podle mého názoru to bylo tak spravedlivé, na můj vkus se letos Impudici + Ravelin pustili do přílišného divadla a bylo tam málo tance. V soutěžním řádu stojí "Choreografie inspirované obdobím ...", tzn. tance. Jejich vystoupení bylo spíše již tanečně-divadelní scénka, což mě připadá do TANEČNÍ SOUTĚŽE" už moc. Neznamená to ale, že by se mi to nelíbilo.

Doufám, že jsem vyjasnila většinu věcí, které jsem si tu přečetla. Vítám všechny reakce a návrhy a doufám, že jich tu ještě přibude.