Možná se právě k tomu vztahuje úplný závěr:
"A povšimněte si, že k uchopení a převedení dámy je potřeba jisté zručnosti, protože se musí stihnout ve dvou lichých menzurách. Během první couváte, abyste dámu dostal před sebe, a na konci druhé jí dáte jednu ruku na bok a druhou pod špici krozetu, abyste se mohl ve třetí menzuře začít otáčet kroky zapsanými v tabulaci."
Je pravda, že to následuje po té pasáži, kdy Capriolovi radí, aby napodruhé tančil voltu na druhou stranu a tím rozmotal, co dříve zamotal. Nicméně se to podle mně může vztahovat i k tomu úplnému začátku tance, kdy zřejmě bude stát dáma po jeho pravici a tančit nějakou variantu turdionu. Asi by bylo divné, kdyby i počáteční riverenzu a turdion tančili v převráceném držení. Dokonce mi to na ten začátek sedí líp, vždyť říká "... začít otáčet kroky zapsanými v tabulaci" a ne " pokračovat v otáčení, ale na druhou stranu".
"A povšimněte si, že k uchopení a převedení dámy je potřeba jisté zručnosti, protože se musí stihnout ve dvou lichých menzurách. Během první couváte, abyste dámu dostal před sebe, a na konci druhé jí dáte jednu ruku na bok a druhou pod špici krozetu, abyste se mohl ve třetí menzuře začít otáčet kroky zapsanými v tabulaci."
Je pravda, že to následuje po té pasáži, kdy Capriolovi radí, aby napodruhé tančil voltu na druhou stranu a tím rozmotal, co dříve zamotal. Nicméně se to podle mně může vztahovat i k tomu úplnému začátku tance, kdy zřejmě bude stát dáma po jeho pravici a tančit nějakou variantu turdionu. Asi by bylo divné, kdyby i počáteční riverenzu a turdion tančili v převráceném držení. Dokonce mi to na ten začátek sedí líp, vždyť říká "... začít otáčet kroky zapsanými v tabulaci" a ne " pokračovat v otáčení, ale na druhou stranu".